SXO– połączenie SEO oraz UX

Marketing internetowy

SXO, czyli Search Experience Optimization, to narzędzie marketingowe bardzo przydatne w przypadku sklepów internetowych. Branża E-commerce wymaga nieustannego analizowania rynku oraz ruchu na stronie i dopasowywania swojej witryny tak, aby, jak największy odsetek klientów znajdował ją, następnie zaglądał na stronę i ostatecznie kupował produkt.

Optymalizacja właśnie to ma zapewnić, przeznaczona jest zarówno dla nowych firm, albo sklepów, które dopiero wchodzą na rynek, jak i dla tych doświadczonych będących w branży już od lat, kiedy nie są pewne, czy generowane osiągi są już wszystkim, co strona może zaoferować. Audyt SXO pomoże to sprawdzić i jeżeli osiągi sklepu da się w jakiś sposób poprawić, uczyni to.

Jest to zabieg bardzo przydatny również w przypadku firm, które nie dysponują zespołami odpowiedzialnymi za regularne kontrolowanie pozycjonowania SEO, tylko współpracują z zewnętrznymi przedsiębiorstwami zajmującymi się tym raz na jakiś czas. Wtedy ewentualne poprawki wprowadzone przez SXO (https://sempai.pl/oferta/sxo/) poprawią wydajność.

Skrót wziął się stąd, że jest to połączenie SEO oraz UX, a sam zabieg znany jest z łączenia w sobie ich zalet. Prawdopodobnie dzięki temu jest uważany za jedną z najlepszych strategii do rozwoju stron internetowych.

Jak to działa?

To proste, Search Experience Optimization to zespół działań, którego efektem ma być znaczna poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwarki, dąży do tego poprzez tzw. Optymalizację doświadczenia użytkowników. W większości przypadków powiedzieć, że wyniki są zadowalające to, jak jakby nic nie powiedzieć. Cały zabieg przynosi trzy podstawowe rezultaty, które współgrając ze sobą, dają efekty:

  • Budowanie widoczności w wyszukiwarce- efektem tego jest oczywiście docieranie do większej liczby potencjalnych klientów. 
  • Pozyskiwanie wartościowego ruchu- czyli strona trafia do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Promowane są te produkty, które są najbardziej istotne dla klienta.
  • Optymalizacja konwersji- oznacza to, że większy odsetek klientów odwiedzających stronę dokona na niej zakupu jakiegoś produktu. 

Kiedyś roboty Google działały zupełnie inaczej niż obecnie, jeszcze kilka lat temu wszystko było prostsze, konkurencja była mniejsza, a roboty największą uwagę przykładały do słów kluczowych. Wynikały z tego takie sytuacje, że użytkownik wpisywał w wyszukiwarkę daną frazę i wyszukiwano dla niego witryny, które najbardziej do nich pasowały. Następnie po kliknięciu w link objawiała mu się ściana tekstu zalana słowami kluczowymi, która wcale nie musiała nawet mieć sensu. Dzisiaj pozycjonowanie lubi strony, które dostarczają merytoryczne treści, dlatego skupianie się na odczuciach użytkownika podczas przeglądania strony przynosi pozytywne efekty. Dzięki temu wyżej w wyszukiwaniu znajdują się te witryny, które oferują użytkownikowi dokładnie to, czego szuka.

Podsumowanie SXO

Jednymi słowy ten zabieg, ma przyciągnąć uwagę klienta, oraz później, dzięki merytorycznej i atrakcyjnej treści zatrzymać go na stronie zachęcając tym samym do zakupu, połączenie wysokiego pozycjonowania ze skuteczną sprzedażą sprawia, że strona/sklep zaczyna dużo sprawniej funkcjonować.