Prowadzenie sklepu internetowego to popularny sposób na własny biznes lub dorobienie do pensji z etatu. W zależności od asortymentu, zajęcie to może zajmować mniej lub więcej czasu. Ktoś, kto sprzedaje niszowe produkty, nie musi angażować się codziennie. Dobrze prosperujące sklepy jednak każdego dnia wysyłają kilkadziesiąt paczek.
Co składa się na koszt sklepu internetowego?
To, ile kosztuje sklep internetowy, zależy od kilku czynników. Głównym z nich są umiejętności własne właściciela. Jeśli samodzielnie nie potrafi obsługiwać platformy e-commerce, wprowadzać zmian, musi zatrudnić kogoś, kto będzie robił to za niego. Wtedy koszty rosną. Poza tym finalnie trzeba liczyć się z wydatkami na:
- projekt i jego wdrożenie
- opis produktów
- miesięczne koszty utrzymania (hosting)
Czy prowadzenie sklepu online jest czasochłonne?
Czas, który trzeba będzie poświęcić na prowadzenie biznesu, zależy od sprzedawanego towaru i liczby klientów. W sklepie który ma dobrą ofertę i sporo klientów, codziennie będzie coś do roboty. Właściciel lub zatrudnione przez niego osoby będą musiały:
- odpowiadać na maile i telefony klientów, którzy będą pytać o towar
- pakować zamówienia
- przyjmować reklamacje
- wyjaśniać sprawy związane z wysyłką (brak dostawy, brak kontaktu z kurierem, opóźniona przesyłka)
To wszystko może pochłonąć nawet cały dzień. Jeśli zaś sklep jest nieduży i jego obroty nie są wielkie, można poświęcić mu znacznie mniej czasu. To jednak oznacza mniejsze zarobki.