Prowadzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach nie jest prostym zadaniem. Zwłaszcza przy stale rosnącej konkurencji. W takiej sytuacji warto pomyśleć o pozycjonowaniu. Choć jest to długotrwały i czasochłonny proces, to może nam pomóc i umieścić stronę na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na czym polega pozycjonowanie sklepów? Jak przebiega? O tym można przeczytać poniżej!
Pozycjonowanie sklepów internetowych – audyt SEO
Pozycjonowanie sklepów i stron internetowych najlepiej jest zlecić agencji, która zajmuje się tym na co dzień. Dzięki temu można zyskać pewność, że optymalizacja została przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi trendami i oczekiwaniami zarówno użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Na początku zawsze wykonywany jest audyt SEO, czyli dogłębna analiza pozwalająca wykryć ewentualne błędy i elementy wymagające poprawy. W przypadku sklepów dokładnie musi zostać sprawdzona każda kategoria oraz wszystkie produkty. Dopiero po uzyskaniu raportu można rozpocząć pozycjonowanie. W trakcie audytu SEO uwzględniane są następujące czynniki:
- Treść. Jej długość, formatowanie, nasycenie słowami kluczowymi oraz ilość i struktura nagłówków.
- Stan techniczny, czyli kod źródłowy i prędkość ładowania.
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Bardzo duże znaczenie przy pozycjonowaniu sklepów przez Sempai ma dobór słów kluczowych. Z reguły agencje SEO wykorzystują do tego zadania profesjonalne narzędzie i nierzadko decydują się na zastosowanie fraz long tail (z długim ogonem). Są to słowa kluczowe dodatkowo opatrzone innymi, które najprawdopodobniej użytkownik wpisze w oknie wyszukiwarki.
Pozycjonowanie sklepów internetowych a ich stan techniczny
Dla każdego odbiorcy ważne jest to, aby mógł sprawnie i szybko poruszać się stronie sklepu i przeglądać konkretne produkty. Dlatego niezbędnym elementem pozycjonowania jest optymalizacja stanu technicznego. Przede wszystkim witryna powinna być responsywna, czyli dopasowana do każdego urządzenia bez konieczności wprowadzania zmian w ustawieniach ekranu. Musi mieć także uporządkowany i skrócony kod źródłowy oraz szybko się ładować. Przy pozycjonowaniu sklepów należy także wziąć pod uwagę wielkość obrazów (bez obciążania strony) i opis, który będzie unikalny i zawierał odpowiednią ilość znaków. Ponadto koniecznie trzeba zadbać o to, aby strona była dostosowana do potrzeb użytkowników i wymagań robotów oraz miała prawidłowe linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.
Odpowiednie treści mają znaczenie dla pozycjonowania
W całym tekście już dwukrotnie wspomniano o robotach, ale nie wyjaśniono do końca, za co są odpowiedzialne. Należy nadmienić, że pozycjonowanie sklepów najczęściej odbywa się pod kątem Google, ponieważ to właśnie z niej najchętniej korzystają użytkownicy. Roboty działają na podstawie nikomu nieznanego algorytmu, który pozwala ustalić przez wzgląd, na jaki słowa kluczowe będą wyświetlane konkretne adresy URL. To z kolei jest istotne podczas tworzenia treści, która powinna być:
- Nasycona frazami kluczowymi (nie należy przesadzać).
- Unikalna (całkowite lub częściowe kopiowanie jest źle odbierane przez roboty).
- Zgodna z wyszukiwaniem.
- Wartościowa.
- Aktualna.
Oczywiście na tym pozycjonowanie sklepów się nie kończy, ponieważ niezbędne jest stałe monitorowanie oraz wprowadzanie potrzebnych zmian, aby utrzymać obecną pozycję w wynikach wyszukiwania.