Dlaczego warto zadbać o opinie google

Dla pracodawców

Opinie znajdowane przy firmie w przeglądarce google to obecnie odpowiednik analogowych recenzji, którymi kierowali się klienci przed erą Internetu. Dzisiaj odpowiadają za zainteresowanie firmą, za jej wizerunek i za sprzedaż.

Dobre recenzje jako wizytówka firmy

Waga opinii pod profilem w przeglądarce google jest nie do przecenienia. To obecnie stały element oceny wiarygodności firmy. Klienci są bardziej skłonni skorzystać z usług przedsiębiorstwa, które ma opinie, nawet nie na najwyższych lokatach, niż z oferty firmy, która opinii nie posiada. Warto powalczyć o dobre opinie, ponieważ budują one wizerunek i one podnoszą rangę działalności. Potencjalny klient może zobaczyć coś więcej niż informacje ze strony firmy – zindywidualizowany opis usługi, zdjęcie produktu, zastosowanie w praktyce. Dla firmy ważne są nawet te złe opinie, ponieważ one czasami mogą zasygnalizować problem i pomóc go rozwiązać.

Opinie google w kontekście widoczności w sieci

Recenzje wpływają na wybór usług czy produktów firmy, ale te muszą być przede wszystkim widoczne. Przeglądając internet, mało kto wchodzi na dalsze strony przeglądarki. Warto więc powalczyć o to, by znaleźć się jak najwyżej w rankingu. Tymczasem na widoczność w sieci wpływają między innymi właśnie opinie google – im ich więcej, tym lepsza optymalizacja pod kątem wyszukiwania. Tym chętniej Google uzna firmę za wiarygodną.

Jak pozyskiwać opinie google i jak nimi zarządzać

Opinie można uzyskiwać najogólniej mówiąc: w sposób naturalny lub sztucznie, na zasmówienie. Ta druga metoda jest dosyć ryzykowna, może nawet grozić utratą strony internetowej. Dobre opinie na zamówienie są dosyć łatwo wyłapywane przez klientów, a także klasyfikowane przez roboty goolowskie jako recenzje kupione. W skrajnych przypadkach takie zbieranie fałszywych opinii, niezgodnych z wytycznymi Google, może skończyć się zbanowaniem strony. Warto zadbać o to, by klienci sami wystawiali ocenę zawsze po zakupie czy kontakcie z firmą. W tym celu można wysyłać do nich maile lub sms-y z prośbą o opinie. Można również zachęcać do wystawiania opinii mediach społecznościowych przedsiębiorstwa. Warto pod tym kątem zaopatrzyć firmę w aplikację do zarządzania opiniami. Automatyzacja zbierania ocen klientów sprawi, że będzie ich więcej. Co zrobić, jeśli pojawi się negatywna opinia? Warto w takim przypadku nawiązać dialog z osobą, która ją wystawiła. Musi on być wyważony. Jeśli widzimy, że opinia dotyczy sprzedaży czy kontaktu, które faktycznie miały miejsce, a krytyka jest uzasadniona, warto przeprosić i opisać, w jaki sposób rozwiązaliśmy problem. Google daje też możliwość usunięcia opinii, jeśli jest ona anonimowa, szkodliwa dla firmy i nie ma pokrycia w rzeczywistości. Może to mieć miejsce w przypadku działań konkurencji, która chce obniżyć rangę swojego rywala.

Sprawdzanie opinii google to dziś jeden z ważniejszych kroków podróży klienta szukającego usługi czy produktu. Warto zada o to, aby recenzji było jak najwięcej i by pokazywały pozytywne doświadczenia konsumenta w zetknięciu z naszą działalnością.